Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет относно покупка на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Classicalfamaniac Покажи съобщение
    Ето ви го великия Спарк.
    Единствения двигател в музея в Арезе, който не стои гордо до експоната, в който се монтира, а стои нарязан на изхода на музея, като паметник на глупостта.
    Това действително е най-скапаният двигател в историята на марката.
    Той и спайдъра стои захвърлен отстрани до спарка, значи е най-скапаният модел, паметник на глупостта на марката?


    Comment


    • Като чета последните постове излиза, че трябва да търся 159ка с 2,0 Twin spark ама не намирам
      Иначе да се включа в спама - така както колегата dhtj хвали подържани и читави 1,8 и 2,0 TS, така и аз мога да хваля подържан и читав 1,9 JTDm .... място за сравнение никакво обаче - едните са бензинки с Евро 2 и Евро 3, другото дизел с Евро 4. За разликата да имаш на разположение под 200Nm при TS и 400Nm при леко пипнат 1,9 JTDm да не говорим.
      Проблемите които се изтъкнаха за иначе много здравия!!! 1,9 JTDm като вихрови клапи, дюзи, DPF и EGR първо са заради Евро 4 , второ в нормалните държави са консуматив, а не повреда и при коли на реални 150 000 - 200 000км тепърва може бе, евентуално, да се очаква да дадат проблем. Нов колектор с клапи е 200 - 250 Евро, нови дюзи BOSCH - 4 x 250 Евро, DPF - 400 Евро, EGR - 40 Евро и забравяш за тях за 200 000км поне. С премахване и рециклиране, сумата намаля доста и пак забравяш за тях. Така, че да се плюе по един доста добър "тракалник" на база коли които в момента по автокъщите в БГ се продава за по 2500 - 3500 Евро с транспортните разходи и печалбата за джамбазина, е леко несериозно! За тези пари в Германия директно си казват - не става за каране, не коже да мине TUV, само за износ. (последното е доста показателно)

      Иначе ще съм благодарен някой да сподели мнение по горното ми питане - не съм карал много 159ки преди фейслифта и не мога да преценя до колко тези 50кг по малко и електрония Q2 трябва да ги взема като фактор при избора между много красива 2,4 Ti или по нова, но по-постна 159ка с 1,9
      Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

      Comment


      • Първоначално публикувано от marin_mv Покажи съобщение
        За разликата да имаш на разположение под 200Nm при TS и 400Nm при леко пипнат 1,9 JTDm да не говорим.
        Всички дизелисти говорите за тези нютони, ама физиката си е физика - нютоните без обороти са нищо. Конете са абсолютната величина (нютонметри по обороти).
        200нм на 4000 оборота вършат повече работа от 400нм на 1500 оборота.

        А за "електронното Q2" - не му се надявай толкова. Аудитата имат такова от 99та година насам, EDL му викат (electronic differential lock) и върши някаква работа на сняг (стиска спирачката на по-свободното колело) , но е далече от истински лимитед слип диф.
        156 2.0TS

        Comment


        • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
          Всички дизелисти говорите за тези нютони, ама физиката си е физика - нютоните без обороти са нищо. Конете са абсолютната величина (нютонметри по обороти).
          200нм на 4000 оборота вършат повече работа от 400нм на 1500 оборота.
          .
          +1

          Освен това, 400 nm при 1500 rpm товарят (чупят) съединителя двойно повече от 200 nm.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
            Всички дизелисти говорите за тези нютони, ама физиката си е физика - нютоните без обороти са нищо. Конете са абсолютната величина (нютонметри по обороти).
            200нм на 4000 оборота вършат повече работа от 400нм на 1500 оборота.

            А за "електронното Q2" - не му се надявай толкова. Аудитата имат такова от 99та година насам, EDL му викат (electronic differential lock) и върши някаква работа на сняг (стиска спирачката на по-свободното колело) , но е далече от истински лимитед слип диф.
            Благодаря за мнението за "електронното Q2"! Основната ми чуденка е оказва ли влияние в стабилноста при влизане в завои. От моята съм много доволен в това отношение.
            Иначе за Nm - не говоря за тях при 1500 оборота Да разчиташ на стабилно ускорение от 100 до 160, например при изкачване по магистрала е нещо от което не бих се лишил Преди имах Селика T182, 2,0 3S-GE - 158 к.с., 186 н.м. сръвними показатели с 2,0 TS, но тежеше 1200кг. - по маршрутите по които карам не бих заложил на Селиката, че ще се справи по бързо
            Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

            Comment


            • Всяка система, която предотвратява пробуксуването или приплъзването на колелата, увеличава стабилността.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Първоначално публикувано от marin_mv Покажи съобщение
                Да разчиташ на стабилно ускорение от 100 до 160, например при изкачване по магистрала е нещо от което не бих се лишил )
                Това достатъчно разбираемо ли е?
                Взето от тук: http://www.automobile-catalog.com/
                Attached Files
                156 2.0TS

                Comment


                • Това сравнение не е много коректно, защото ако можем да се абстрахираме от 5 - те коня разлика в мощността, няма как да се абстрахираме от с 285 кг. по-тежката 159-ка.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Разбира се, че от килограмите и конете идва разликата. Както и от размера гуми (триене) , аеродинамичния коефициент и челната площ (въздушно въпротивление).

                    Исках да покажа, че приказките за нютонметри са безпочвени. ЖТД-то има двойно повече и все пак ускорява с 10 секунди по-бавно от 100 до 180км/ч.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от marin_mv Покажи съобщение
                      Благодаря за мнението за "електронното Q2"! Основната ми чуденка е оказва ли влияние в стабилноста при влизане в завои. От моята съм много доволен в това отношение.
                      Иначе за Nm - не говоря за тях при 1500 оборота Да разчиташ на стабилно ускорение от 100 до 160, например при изкачване по магистрала е нещо от което не бих се лишил Преди имах Селика T182, 2,0 3S-GE - 158 к.с., 186 н.м. сръвними показатели с 2,0 TS, но тежеше 1200кг. - по маршрутите по които карам не бих заложил на Селиката, че ще се справи по бързо
                      Това, което ми е направило впечатление, че има по-малко недозавиване, спрямо 147цата ми. Не знам дали е т.нар. ел. Q2, но има разлика в завоите. 159ката е значително по-стабилна.
                      Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
                      ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
                      ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        +1

                        Освен това, 400 nm при 1500 rpm товарят (чупят) съединителя двойно повече от 200 nm.
                        То пък все едно съединителите са едни и същи, че едното да го "чупи" двойно повече.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                          То пък все едно съединителите са едни и същи, че едното да го "чупи" двойно повече.
                          Мда - не са еднакви. Нито цените.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Аз като сменях съединителя на моята (заради лагер помпата, но реших да взема цял комплект), първо че старото феродо изглеждаше почти като новото, а е на 20 години и 140+ хил км, и второ че като питах в Италбулком ми казаха че само с поръчка може, почти не ги купуват и нямат налични. А за дизели казаха че продават по няколко бройки всеки месец... Това говори достатъчно

                            А както каза ecotronic, за цени да не говорим... Особено пък за маховици
                            156 2.0TS

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Мда - не са еднакви. Нито цените.
                              Да. Прав си. За дизела по принцип е по-евтин в случая.
                              Просто си попаднал на Опела с най-скъпия бензинов съединител, за съжаление.
                              Или по-точно казано Нм/лев излиза в случая доооста по-евтино.
                              Last edited by BO; d.m.y г., 10:54.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                                Това достатъчно разбираемо ли е?
                                Взето от тук: http://www.automobile-catalog.com/
                                Стига с тия каталози. Да погледнем реално на нещата.
                                Нали качва клипове на супер запазения ти спарк преди време.
                                Добре помня, че след 110-120 стрелката изобщо не откинваше.
                                159-ка 150 коня наистина не се усеща пъргава както 150 коня jtd в друго купе, но изооообщо няма да се учудя, ако те отвее с една две коли на 100-200, съдейки по клипа на колата ти.
                                1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                                Comment

                                Working...
                                X